in

Karpal Tünel Sendromundan Nasıl Korunabiliriz

Karpal Tünel Sendromu Nedir ve Nasıl Korunabiliriz

Karpal tünel sendromu genellikle alışılmış el hareketlerini devamlı olarak yapmanın sonucun ortaya çıkmaktadır. Özellikle, el bilek kısımlarını sıkıp bükme gerektiren işlerde çalışanlarda görülmektedir. Bu iş kollarına örnek olarak, bilgisayar kullanıcıları, tavuk ve et paketleyicileri, teknisyenleri, marangozları ve müzisyenleri örnek gösterebiliriz. Ayrıca bazı hobiler de bu hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Örneğin golf, bahçe işleri veya oya, iğne işleriyle sık uğraşanlarda bu sendrom görüşmektedir. Karpal tünel sendromu, gebelik döneminin son 1 – 2 ayında görülebilmektedir.

Peki, Karpal Tünel Sendromundan Nasıl Korunabiliriz?

• Telefon gibi çok fazla kullandığınız nesneleri çalışma alanınızın içerisinde tutun. Bu şekilde aşırı uzanmaktan kaçınırsınız.
• Avuç içlerinizin yukarı bakacak durumda yük taşınmasına engel olun.
• Bileklerinizi çok sıkan saat gibi her türlü nesneden uzak durun.
• Korunmasız ve çok soğuk vibrasyonlardan kaçının.
• Eşya taşırken veya araba sürerken elinizi çok sıkılaştırmayın. Olabildiğince elinizi dinlendirmeye çalışın.
• Klavye veya daktilo kullanırken ellerinizi her 20 dakikada bir dinlendirin.
• Oturma duruşunuzu iyi ayarların. Ayaklarınızın yere basmasına, belinizin ve sırtınızın desteklenmesine özen gösterin.
• Bilgisayar başı çalışanlar için yeterli bir ışığa, düzgün ayarlanabilir bir koltuğa ve yüksekliği uygun olan bir masaya ihtiyaç gerekmektedir.
• Daktilo ve klavye kullanırken tuşlara olabildiğince hafif basın. Bu parmaklarınızın gereksiz yere yorulmasını önleyecektir.
• Eğer iş yaparken eldiven takıyorsanız elinize uygun ölçülere sahip bir eldiven kullanın.
• Elinizi yoğun kullanmanızı gerektirecek bir işi öğrenirken, elinize zaman tanıyın ve yeterli zaman süresince mola vererek elinizin bu işe alışmasını sağlayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir